درب طبقه
نوشته شده توسط : آسانسورچی

درب طبقه آسانسور یکی از مهمترین اجزای آسانسور از نگاه مسافر است زیرا برای مدتی که منتظر رسیدن آسانسور است به آن خیره می شود! البته این یک شوخی است اما از لحاظ روانشناسی تاثیر به سزایی در ایجاد احساس امنیت برای مسافران آسانسور دارد.


همانطور که اسمش پیداست درب طبقه به اندازه تعداد توقف های آسانسور باید وجود داشته باشد، برای مثال یک ساختمان ۱۲ طبقه که دارای یک لابی و ۲ طبقه پارکینگ است دارای ۱۵ دستگاه درب طبقه می باشد که خود نشان دهنده این است که یکی از مهمترین اجزای آسانسور درب طبقه است هم از لحاظ عملکرد هم تاثیر مستقیم روی هزینه های تولید یک آسانسور.

در توضیحات مربوط به درب کابین اشاره شد که درب کابین و طبقه از جنبه های زیادی بایستی با یکدیگر منطبق باشند اما تفاوت هایی در درب طبقه و کابین آسانسور وجود دارد که در ادامه به توضیح درباره این تفاوت ها می پردازیم.

ارتفاع لته ها: برای درب های با طراحی Selcom این یک موضوع جا افتاده است که ارتفاع درب طبقه و کابین ۱۰ سانتیمتر با یکدیگر اختلاف دارد و همواره درب طبقه کوتاه تر یا مساوی با درب کابین است.

چارچوب درب طبقه: با توجه به اینکه درب طبقه در جای خود ثابت است و مهمترین وظیفه آن ایزوله کردن ایمن و کامل ورودی های چاه آسانسور است نیاز داریم که بوسیله قطعاتی حاشیه درب را بپوشانیم که این این قطعات چارچوب گفته می شود. البته این چارچوب برای استقرار درب در نظر گرفته شده و طوری طراحی شده است که به صورت مستقل از سازه ساختمان ایستایی خود را حفظ می کند.

قفل درب طبقه: تنها قطعه ایمنی در سیستم های درب آسانسور قفل درب طبقه آسانسور است که تابلو فرمان آسانسور برای حرکت کابین از کنتاکتی که در این قفل تعبیه شده سیگنال مربوطه را دریافت و پردازش می کند. لازم به ذکر است که قفل درب طبقه جزو قطعات استاندارد اجباری در کل سیستم آسانسور است که بایستی آزمون های سختی از جمله تست ۱ میلیون ضرب باز و بسته شدن را پاس کند





:: برچسب‌ها: درب , طبقه ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: